14 اکتبر روز جهانی استاندارد

حفاظت زمین با استانداردها ، شعار سازمان استاندارد جهانی در روز جهانی استاندارد 2020

سازمان بین المللی استاندارد در چهاردهم اکتبر سال 1947 در نشست رؤسای مؤسسه های استاندارد بیست و پنج کشور در لندن شکل گرفت. مقر این سازمان در ژنو می باشد. از سال 1970، چهاردهم اکتبر برابر با 22 مهر به نام روز جهانی استاندارد تعیین و نامگذاری شد. 

سالانه ، اعضای IEC ، ISO و ITU روز 14 اکتبر را به عنوان روز جهانی استاندارد جشن می گیرند  ، تا بدین وسیله ادای احترامی نمایند به تلاش های مشترک هزاران متخصص که در سراسر جهان به صورت داوطلبانه جهت تهیه و تدوین استانداردهای بین المللی تلاش کرده اند.

امسال نیز سازمان استاندارد جهانی ، یک شعار خاص برای این روز در نظر گرفته : " حفاظت زمین با استانداردها "

زمین یک ظرفیت محدود حیات در منظومه شمسی است.  طی قرن های گذشته انسان و فعالیت های وسیع صنعتی ناشی از تمدن مدرن مقادیر بسیار زیادی به  گازهای گلخانه ای طبیعی زمین افزوده اند که تاثیرات منفی بر آب و هوا و حیات داشته اند. علاوه بر این رشد سریع جمعیت و شهرسازی وسیع بهره گیری مسولانه از منابع محدود را می طلبد.

جهت کاهش تاثیرات انسانی برزمین نیازمند اراده سیاسی،اقدامات متمرکز و ابزارهای مناسب هستیم. استانداردهای بین المللی یکی از این ابزارها هستند. استانداردهایی که توسط سازمان های ISO ,IEC ,ITU تدوین می‌شوند راه حل های واقعی برای چالش های فنی اطرافمان ایجاد می کنند . استانداردها عمدتا اشتراک گذاری  وسیع دانش فنی میان کارشناسان خبره در میان کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه را به طور یکسان  فراهم می آورند. استانداردها می توانند جنبه های مختلف صرفه جویی انرژی، کیفیت آب و هوا را پوشش دهند و پروتکل ها و روش های اندازه گیری  استاندارد شده را وضع می کنند. استفاده گسترده  استانداردها از تبعات تولید و فرآیندهای صنعتی کاسته ،استفاده مجدد از منابع محدود را فراهم نموده و  بازدهی انرژی را ارتقا می بخشد.

همه ما روزانه درگیر تلاش برای دستیابی به اهداف شخصی خود جهت ایجاد یک سیاره هوشمند و مولد هستیم. استانداردها به ما یادآوری می کنند که در چه جاهایی قوانین طبیعی را نقض می کنیم و به ما می فهمانند که اثرات اعمال ما به ما برمی گردد. استانداردها برای محافظت از هر موجود زنده در این سیاره، از جمله انسان شکل گرفته و قوانین و راهنمایی های مدیریت کیفیت که توسط استانداردها تنظیم شده اند، به ایجاد آینده ای پایدار کمک می کنند.

همه انسان ها به عنوان یک مسئولیت اجتماعی ملزم به رعایت بهینه از منابع برای نسل های آینده می باشیم. در همین راستا، صنایع و شرکت های تولیدی و سازندگان محصولات می بایست، استانداردها و شرایط بهینه سازی مصرف انرژی را در محصولات بیش از گذشته رعایت کنند و مصرف کنندگان نیز از سمت دیگر، به عنوان یک مصرف کننده هوشمند می توانند به انتخاب محصولاتی بپردازند که در مصرف انرژی بهینه تر هستند تا با این روش، زمینه برای تولیدات محصولات با کیفیت و نوآورانه که در مصرف انرژی صرفه جویی می کنند فراهم گردد تا در نتیجه استفاده از این محصولات، در مصرف سوخت صرفه جویی شود و گاز گلخانه ای کمتری نیز تولید شده و به شعار سازمان جهانی استاندارد " حفاظت زمین با استانداردها " جامه عمل بپوشانیم. 

رقابت های تنگاتنگ و پویای جهانی امروز نیاز به تفکر جدیدی درباره پیامدهای تولید برای دستیابی به برتری در بازار دارند. شرکت آنیت، به عنوان یک شرکت پیشرو در زمینه تولید رادیاتورهای گرمایشی، خود را موظف به رعایت استانداردهای ملی و بین المللی می داند. رادیاتورهای آنیت از ابتدا به جهت وجود دیدگاه صادراتی به اروپا، طبق استانداردهای بین المللی EN442 و علاوه بر این فراتر از استانداردهای ملی ایران طراحی و تولید گردیده اند. ضمنا به جهت ایجاد مزیت های رقابتی بیشتر، توجه به مبحث بهینه سازی مصرف انرژی و تولید محصولی که بتواند در مصرف سوخت صرفه جویی نماید و طول عمر بیشتری نیز داشته باشد در دستور کار واحد تحقیق و توسعه شرکت قرار گرفت. در حال حاضر رادیاتور آنیت، استاندارد مربوط به برچسب گذاری انرژی را در رادیاتور به طرز چشم گیری ارتقا داده است. کلیه محصولات تولیدی این شرکت دارای برچسب انرژی  A با میزان اختلاف 150 مرتبه بالاتر از شاخص مصرف انرژی A که در استاندارد ملی ایران تعریف شده می باشد که این امر با طراحی هوشمندانه و بهره مندی از تکنولوژی های منحصر به فرد شرکت آنیت محقق گشته است.

آنیت افتخار دارد تا با کسب بالاترین راندمان در بین برندهای مطرح جهانی ، در زمینه بهینه سازی مصرف سوخت در ایران و جهان پیشرو باشد و این ویژگی، به کاهش چشم‌گیر مصرف انرژی خصوصا در سالهای آتی که قیمت گاز بسیار افزایش می یابد کمک خواهد کرد ." توجه ویژه به گرید مصرف انرژی قبل از خرید هر محصول یعنی انتخاب مقرون به صرفه و هوشمندانه "

از دیدگاه مدیریت ارشد شرکت که به عنوان نماینده ویژه سازمان جهانی انرژی در ایران این سازمان نیز فعالیت می کنند، توجه به  مبحث تولید محصولات سبز و تولید محصولات بهینه و کاهش مصرف سوخت از اهمیت ویژه ای برخوردار است و این ارزش های بنیادین در پروسه تولید و طراحی کلیه محصولات رعایت گردیده است.


تکنولوژی ها و مباحث مهمی که در طراحی رادیاتورهای آنیت ، که باعث کاهش میزان مصرف انرژی در ازای ایجاد گرمایش حداکثری بوده و باعث بهینه سازی مصرف سوخت و "حفاظت از زمین" می گردد را به شرح ذیل می توان نام برد:

هوشمندی و پایداری در طراحی و تولید آنچه در رادیاتورهای آلومینیومی آنیت به وضوح آشکار است؛ 

طراحی هوشمندانه یعنی هوشمندی در انتخاب متریال، هوشمندی در ایجاد مزایای کارکردی، ایجاد ارزش افزوده بیشتر و ارزش قائل شدن برای محیط زیست

رادیاتورهای آلومینیومی اکسترودی علاوه بر اینکه میزان گرمایش بسیار زیادی را به محیط انتقال می دهند، در حال حاضر سازگارترین رادیاتور با محیط زیست و کارآمد ترین سیستم گرمایشی در مقایسه با رادیاتورهای دیگر می باشند.

۱. ضریب انتقال حرارت: رادیاتورهای آلومینومی (از جنس اکسترود) به دلیل درجه بالای خلوص آلومینیوم ضریب انتقال حرارت بسیار بالایی دارند و سریعتر نسبت به رادیاتورهای فولادی، دایکستی و استیل گرم می شوند.


۲. رادیاتورهای آلومینیومی اکسترودی گرمایش یکسانی را در ازای حجم آبگیری کمتر به محیط انتقال می دهند و این یعنی منبع گرمایشی جهت تولید گرمایش یکسان کمتر گاز می سوزاند و کمتر کار می کند . برای مثال حجم آبگیری یک رادیاتور آلومینیومی اکسترودی در سایز یک متری کمتر از ۳  لیتر است و این درصورتی است که حجم آبگیری رادیاتور فولادی بیش از ۴ برابر است. این یعنی پکیج یا موتورخانه تا ۴ برابر حجم آب بیشتری باید گرم کند تا گرمایش یکسانی به محیط انتقال داده شود.


۳. در دپارتمان  تحقیق و توسعه رادیاتور آنیت ویژگی ها و تکنولوژی های متعددی در جهت افزایش میزان بازدهی حرارتی و کاهش مصرف سوخت انجام شده که به نوبه خود در دنیا بی نظیر است از جمله:

تکنولوژی مایکروفین (که با افزایش سطح تماس با هوای هر پره بازدهی را افزایش می دهد)  و تکنولوژی گرمایش یکنواخت. خوشبختانه با بهره مندی از این تکنولوژی ها در کنار انتخاب بهترین مواد اولیه شاخص صرفه جویی مصرف انرژی رادیاتورهای آنیت در ایران رکورد دار می باشد و با اختلاف بسیار زیاد نسبت به کلیه برندهای دیگر سازگارترین رادیاتور و سیستم گرمایشی با محیط زیست می باشد.

رادیاتورهای آنیت بدون استفاده از شیر ترموستاتیک تا ۳۰ درصد در مصرف انرژی صرفه جویی می کنند در ازای گرمایش فوق العاده ای که به محیط اطراف انتقال می دهند.

یکی دیگر از مواردی را که می توان بیانگر میزان سازگاری رادیاتور  با محیط زیست دانست، طولانی تر بودن طول عمر محصول است.

رادیاتورهای آلومینیومی (اکسترود) نسبت به رادیاتورهای فولادی و دایکستی کمتر خورده می شوند و در آنها زنگ آهن تولید نمی شود.

علاوه بر این، تکنولوژی دو جداره سازی و ایجاد لایه مقاوم در برابر خوردگی در دپارتمان تحقیق و توسعه گروه صنعتی آنیت باعث شده تمامی محصولات تولیدی مجهز به جداره داخلی ضد خوردگی به مشتریان عرضه گردد. رادیاتور های دوجداره آنیت مقاوم در برابر خوردگی ،ضد ایجاد رسوب و عدم تولید گاز هیدروژن می باشد. آنیت با استفاده از تکنولوژی لایه محافظ خوردگی برای اولین بار قدرت خورندگی آب را مهار کرده که پایداری و طول عمر سیستم گرمایشی را افزایش می دهد. این بدان معنی است که رادیاتورهای آنیت در مقایسه با رادیاتورهای دیگر دیرتر به چرخه بازیافت برمی گردند و مدت زمان بیشتری می توانند مورد مصرف قرار بگیرند. ارزش این محصولات به دلیل اینکه از آلومینیوم خالص تولید می گردند نیز تا حتی در زمان بازیافت بالا می باشد.

یکی از ماموریت های شرکت آنیت و ارزش های بنیادی ما احترام به محیط زیست می باشد و همواره سعی داشتیم تا محصولی هوشمندانه و پایدار تولید نمائیم تا علاوه بر ایجاد رضایت برای مصرف کننده ، به وظیفه اصلی خود یعنی حفظ منابع و محیط زیست برای آیندگان به خوبی عمل کنیم . در حال حاضر رادیاتورهای آنیت با فاصله بسیار زیاد نسبت به تولید کنندگان دیگر نه تنها در ایران بلکه در کشورهای اروپایی رکورد دار میزان صرفه جویی در مصرف انرژی می باشد و همواره سعی می کند تا محصولی پایدار با رعایت تولید گاز گلخـانه ای کمتر در فرآیند تولیـد و با کمترین میزان اثرگذاری بر تولید، به مشتریان عرضه نماید.


منبع:

واحد تحقیق و توسعه آنیت

وبسایت استاندارد جهانی