رادیاتورهای برقی در حال حاضر به عنوان سیستم گرمایشی مناسب برای استفاده در مکان های فاقد لوله کشی گاز و یا مکان هایی که تمایل به استفاده از پکیج و یا لوله کشی آب گرم ندارند، می توانند مورد استفاده قرار گیرند.

رادیاتورهای برقی آنیت مجهز به المنت های ساخت کشور ایتالیا دارای سیستم قطع اتوماتیک، سنسور، نمایشگر دمای محیط و تایمر جهت تنظیم زمان خاموش شدن رادیاتور می باشند. 

استفاده از آلومینیوم با درجه خلوص بالای 90 درصد به عنوان مواد اولیه باعث شده تا رادیاتورهای برقی آنیت در مقایسه با محصولات دیگر سریعتر گرم شده، همچنین گرما را با سرعت بیشتری به محیط انتقال دهند. ضمنا طراحی خاص هر پره باعث افزایش جریان همرفتی و پرتاب هوای بیشتر نسبت به رادیاتورهای دیگر گردیده است.

به همین جهت رادیاتورهای برقی آنیت از لحاظ میزان ظرفیت حرارتی، زمان گرم کردن محیط، پرتاب هوا (تست همرفتی) و میزان توزیع حرارت در بدنه، در آزمایشگاه شرکت مورد تست قرار گرفته اند.

تست حاضر در اتاق آزمون ایزوله شرکت آنیت، که مجهز به سنسورهای دماسنج محیطی می باشند در تاریخ 10/02/1399 انجام گردید. در ذیل نتیجه تست ظرفیت خروجی حرارتی و میزان تغییرات دمایی مورد بررسی قرار گرفته است.

طول رادیاتور مورد بررسی 80 سانتی متر (11پره)

دمای شروع آزمون 16 درجه سانتیگراد

دمای تنظیم قطع کن اتوماتیک رادیاتور برقی 35 درجه سانتیگراد

میزان توزیع حرارت در بدنه رادیاتور توسط دماسنج لیزری و دوربین حرارتی مورد تست قرار گرفت.

توزیع حرارت و دمای بدنه:

رادیاتور برقی آنیت قابلیت انتقال حرارت را به صورت سریع با محیط دارد.

همانطور که از بررسی و تحلیل داده ها مشخص است، نمایانگر این است که رادیاتور برقی آنیت قابلیت دارد تا در عرض کمتر از 15 دقیقه دمای محیط را از زمان استارت و در حالت شبیه ساز در دمای سرد سال، به دمای آسایش یعنی 24 درجه برساند؛  که این یک مزیت رقابتی و یک قابلیت مشهود است.

همانطور که در تصویر زیر نمایان است ضریب پرتاب هوا و جریان همرفتی در رادیاتورهای برقی آنیت 137 می باشد. این مساله به نحوی است که پرتاب هوا را در حالت ایده آل به محیط انجام میدهد.

گروه تحقیق و توسعه گروه صنعتی آنیت