آشنایی با جدید ترین استاندارد طراحی رادیاتورهای بهینه در اروپا (Low Temperature Radiator

مبحث کاهش مصرف سوخت و در عین حال افزایش کارآیی رادیاتور در کشورهای اروپایی و همچنین کشورهایی که هزینه گازدر آن ها بالا می باشد به عنوان اولویت شرکت های تولیدی رادیاتور در اتحادیه اروپا در دستور کار قرار گرفته  است، علاوه بر این مصرف کنندگان نهایی نیز به جهت کم کردن هزینه های قبض گاز خود پیوسته در انتخاب های خود به برچسب انرژی محصولات و میزان کارآیی آن ها توجه زیادی دارند. لذا در حال حاضر مبحث طراحی رادیاتورهایی که در دمای پایین، بالاترین کارآیی را داشته باشند و بتوانند در ازای ورود آب با دمای پایین تر ، محیط را در بازه زمانی کوتاه تر به دمای مطلوب برسانند و به اصطلاح Low Temperature  باشند به یک مزیت رقابتی برای تولید کنندگان تبدیل شده است. در این بین طبق بررسی ها و مطالعات انجام شده در اتحادیه اروپا، رادیاتورهای آلومینیومی که به روش اکسترود تولید می گردند به عنوان محصولاتی که بیشترین میزان صرفه جویی در مصرف انرژی را دارند بهترین انتخاب می باشند. علاوه بر این در دمای پایین نیز کارآیی فوق العاده ای نسبت به رادیاتورهای فولادی و آلومینیومی دایکستی دارند.

در سیستم سنتی، آب ورودی به رادیاتور که از پکیج تامین می گردد بین دمای 70 الی 80 درجه تنظیم می گردید اما در سیستم های نوین و با بهره گیری از رادیاتورهایی که در دمای پایین نیز کارآیی بالایی دارند می توان دمای آب پکیج را بین 35 الی 50 درجه سانتی گراد تنظیم نمود چراکه رادیاتورهای آلومینیومی اکسترودی که خاصیت Low Temperature  دارند سریعتر و کارآمد تر از رادیاتورهای فولادی و... محیط را گرم می کنند . 


خصوصیات رادیاتورهای Low Temperature  آنیت:

صرفه جویی در مصرف انرژی با (حجم آبگیری کمتر و در عین حال بازدهی گرمایی بالاتر):

همانطور که مشخص است رادیاتورهای آنیت نسبت به رادیاتور های فولادی (پنلی) و سیستم های گرمایش از کف، حجم آبگیری پایین تری دارد . در عین حال به دلیل استفاده از آلومینیوم با درجه خلوص بالای 99 درصد ، ضریب انتقال حرارت بالاتری نسبت به رادیاتورهای دیگر داشته و ضریب پاسخگویی رادیاتورهای آنیت نسبت به رادیاتورهای دیگر بسیار بالاتر است.



رادیاتورهای آنیت سریع تر گرم می شوند :

همانطور که در تصویر زیر مشخص است رادیاتورهای آنیت تنها در مدت زمان 2 دقیقه گرم می شوند ، این در حالی است که رادیاتورهای پانلی فولادی 15 دقیقه زمان می برد تا گرم شوند و این بازه زمانی در سیستم های گرمایش یکنواخت 120 دقیقه می باشد . زیاد بودن این بازه زمانی مساوی است با مصرف بیشتر انرژی.



ماند انرژی:

رادیاتورهای آنیت سریع تر گرم می شوند و سریع تر شروع به تبادل حرارت با محیط می کنند به همین دلیل سریع تر دمای اتاق را به دمای مطلوب رسانده و گاز کمتری مصرف می کنندماند انرژی به این معنی است که رادیاتور چه میزان انرژی نیاز دارد تا ابتدا گرم شود و پس از آن شروع به انتقال حرارت با محیط کند بنابراین هرچه میزان ماند انرژی کمتر باشد، رادیاتور سریعتر گرم شده و سریع تر شروع به انتقال حرارت با محیط می نماید.



واحد تحقیق و توسعه آنیت