بیل گیتس هر زمان در مورد تغییرات آب و هوایی صحبت می‌کند یک سوال مشابه مطرح می‌کند: من برای کمک چه کاری می‌توانم انجام دهم؟

در اینجا چند عملکرد برای نزدیک شدن به انتشار صفر درصدی گازهای گلخانه‌ای در آینده را، بررسی خواهیم کرد.

برای رساندن 51 بیلیون تن گازهای گلخانه ای به صفر نیاز به پشت سر گذاشتن یک چالش بزرگ30 ساله است.

فرضا زمانیکه شما یک برگر گیاهی سفارش می‌دهید، همزمان سیگنال تقاضا را به بازار ارسال می‌کنید و این به معنی فعالیت بیشتر کسب و کارهای نوآوارنه تولید پروتئین و درننتیجه تولید پروتئین های گیاهی با قیمت ارزان و طعم بهتر است و نتیجه این امر نیاز کمتر به فعالیت صنعت گاوداری، به عنوان منبع اصلی تولید گاز متان در دنیا و از عوامل کلیدی گرمایش زمین، می باشد. به همین منوال ماشین‌های الکتریکی، وسایل کم‌مصرف و مصالح ساختمانی غیرکربنی و هزاران نوآوری دیگر در چندسال آینده ظاهر خواهند شد که دولت‌ها وکسب وکارها خریدار اصلی تعداد زیادی از این نوآوری‌ها خواهند بود.

تاثیری که شما به عنوان یک کارمند و صاحب نظر می‌توانید داشته باشید، این است که کارفرمای خود را تشویق به خرید و استفاده از محصولات و خدمات سبز نمایید. همچنین کسب وکارها و رهبران سیاسی می‌توانند روی تحقیق و توسعه تکنولوژی‌هایی بمنظور جایگزینی نمونه های امروزی، سرمایه‌گذاری کنند.

طبیعتا برای سرعت بخشیدن به این راه‌حل‌ها نیاز به رفتارهای شهروندی خاصی است. برای به صفر رسیدن تولید گازهای گلخانه‌ای نیاز به اتخاذ تصمیم‌های بزرگی از جانب دولت‌ها و کسب وکارها می باشد و برای کمک به تسریع این روند، شما می‌توانید تقاضای خود را شفاف مشخص کنید. قطعا همه ما تحت هر عنوانی، کارمند، مصرف‌کننده و یا رهبر بر این رفتارهای شهروندی اثرگذار هستیم. تنها راهکار ما برای حل مشکل تغییرات آب و هوایی این است که وظیفه خود را در این پروسه انجام دهیم.

در کنار یکدیگر می‌توانیم شاهد یک تحول اقتصادی در دهه‌های آتی باشیم که این امر، آینده‌ای بهتر را برای همه رقم خواهد زد.


منبع: وب سایت فایننشال تایمز ترجمه شده توسط تیم محتوای آنیت