رادیاتور و لوکس آنیت
انتخابات آمریکا و پیش بینی تاثیر پیروزی بایدن بر اقتصاد ایران

انتخابات آمریکا و پیش بینی تاثیر پیروزی بایدن بر اقتصاد ایران

نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا بر اقتصاد ایران می‌تواند تاثیرگذار باشد اما به عقیده کارشناسان نباید انتظار تغییرات شگرفی در بلندمدت داشت. در حالی لزوم اجرای اصلاحات ساختاری در اقتصاد بیش از پیش احساس می‌شود که حتی پیش بینی نتیجه انتخابات آمریکا می‌تواند در کوتاه مدت نرخ ارز، طلا و خودر را تغییر دهد. انتظار می رود انتخاب بایدن به ریاست جمهوری آمریکا در کوتاه مدت به کاهش نرخ ارز، خودرو و کالاهای وارداتی منجر شود.
اگرچه در سال ۹۹ با توجه به شیوع ویروس کرونا و تحریم‌های موجود، ایران رشد اقتصادی منفی را تجربه می‌کند اما با توجه به پیش‌بینی نهادهای بین‌المللی همچون صندوق بین‌المللی پول با توجه به احتمال پایان همه‌گیری کرونا و ایجاد برخی گشایش‌های اقتصادی که ممکن است با تغییر سیاست‌های خارجی در آمریکا یا تغییر دولت در ایران رخ دهد، رشد اقتصادی مثبتی در کل حوزه‌های اقتصادی در سال ۱۴۰۰ تجربه خواهیم کرد.
با توجه به تاثیراتی که در بالا به آن اشاره شد انتظار می رود افت و خیزهای بازار تاسیسات که در سال جاری شاهد آن بودیم، به میزان کمتری دستخوش تغییر قرار گیرد و افزایش قیمت های روزانه در معاملات بازار ایران تحت کنترل درآمده و با رشد و سهولت بیشتری همراه گردد.

بازگشت 3 سال پیش